Vándortábor a Zselicben

Már hatodik alkalommal került sor a nyári vándortáborra.

Ezúttal a Zselic területén, a hazánkban is egyedülálló ezüsthársas-bükkös erdők adták túráink különleges helyszínét. 26 vidám és lelkes tanulóval vágtunk neki az egy hetes kihívásnak.

Kaposvárra vonattal érkeztünk. Az Erdők Háza Látogatóközpontban, vezetett interaktív kiállításon ismertük meg a somogyi erdők világát. Kirándulva érkeztünk első szálláshelyünkre a Ropolyi Vadászházhoz. Másnap a Zselici Csillagoségbolt-parkban, nagyon látványos volt a planetárium előadása. Utána speciális távcsővel néztük meg a napkitöréseket és napfoltokat, hallottunk a fényszennyezés környezetkárosító hatásairól és megtekintettük a meteoritok gyűjteményét.

Leghosszabb túránkra igazi nyári hőségben indultunk el. Pihenőt tartottunk Bőszénfán. Itt a Szarvasfarmon, igazi élményszámba ment a szarvasokkal való közeli találkozás. Frissítő nyári zápor után, újra útra keltünk Sasrét felé. Sátortábor és focipálya várta itt csoportunkat. Kipihenve fáradalmainkat, a pihenőnapon a Zselici Csühögővel utaztunk Almamellékre. Ez a 600 mm-es keskenynyomtávú vasútvonal hazánkban az egyik legrégebbi. A táborba visszaérkezve játékprogrammal töltöttük el a délutáni és esti órákat.

Harmadik szálláshelyünk Simonfán, a szépen felújított Meteor Turistaházban volt. Ezen a vidéken örömmel fedeztük fel az erdőben az örökzöld csodabogyót. A településen pedig a kisbolt felfedezése jelentett hasonló örömöt, mert az utolsó napokban itt lehetett vásárolni. Gyalogosan bejárva a Zselic csodás dombvidékét emlékek sokaságával érkeztünk haza.

Köszönjük a táborszervezést Stubán Árpádnak, az iskola vándortáborosainak a kitartó érdeklődését és a szülőknek a hazautaztatásban való közreműködését. Jövőre folytatjuk a kilométerek és élmények gyűjtését!